Obywatel globalny
To on wmawia nam na ekranach telewizorów, że Irlandczycy i Czesi mylą własne piwo z tyskim, znanym do niedawna tylko na Śląsku. I ludzie w to wierzą
Obywatel globalny
ILUSTRACJA ANDRZEJ DUDZIŃSKI
JERZY DOMAGAŁA
Marcin Mroszczak - jego twarz zna niewielu, choć to, co robi, oglądają co dnia miliony. Obywatel globalny, z lotniska na lotnisko, firma w Brukseli i Warszawie, mieszkanie i rodzina w Gandawie.
- Duże dziecko - mówią o nim podwładni, dużo młodsi i znacznie mniej doświadczeni.
- Należy do nielicznych "trudnych" ludzi, którym się to wybacza - mówi Jacek Santorski, psycholog i przyjaciel.
ZDJĘCIE: ARCHIWUM PRYWATNE M. MROSZCZAKA
NIEPOKOJE BYŁEGO GWIAZDORA. - Wydaje nam się, że biorąc ze sklepowej półki określony produkt, podejmujemy spontaniczną decyzję. Nieprawda. Wybór narzuciła reklama. Zdumiewające, a nawet przerażające, jak wiele naszych sądów i wyobrażeń ona ukształtowała - mówi Marcin Mroszczak, jeden z trzech szefów-współwłaścicieli, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Corporate Profiles/DDB.
Zdradził sztukę wysoką dla niskiej. Porzucił plakat, za który podziwiał nas świat, i postawił na coś, o czym w książce Reklama. Uśmiechnięte ścierwo tak pisał...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta