Kto kupi Daewoo-FSO
Stanęła kolejna fabryka w Korei
Kto kupi Daewoo-FSO
- Bez kłopotów w Pruszkowie i Łodzi
Wczoraj największe zakłady Daewoo Motor w Pupyongu musiały przerwać pracę, bo nie miały komponentów. Na zdjęciu: jeden ze związkowców zakładu Daewoo Motor podczas wczorajszej konferencji prasowej. Związkowcy uważają, że nadal powinni prowadzić negocjacje z zarządem i właścicielami koncernu.
Koreańska fabryka Daewoo Motor w Pupyongu musiała przerwać produkcję, bo zabrakło jej części. Kooperanci wstrzymali dostawy, bo Daewoo im nie płaciło. - Te problemy - zdaniem przedstawicieli Daewoo-FSO - nie dotyczą zakładów polskich, bo one za części sprowadzane z Korei płacą. Zdaniem analityków, na żerański zakład najłatwiej będzie znaleźć chętnych. I raczej nie będzie to konsorcjum General Motors/Fiat.
10 proc. części do produkowanych w Daewoo-FSO lanosów jest sprowadzanych z Korei. Udział importowanych części w matizach wynosi 38 proc., a w nubirach - 47 proc. Polskie zakłady, inaczej niż jest to w przypadku fabryki w Pupyongu, na razie mają bezpieczny zapas komponentów do produkcji. Kiedy koreańskie zakłady dwukrotnie strajkowały: latem 2000 roku i rok wcześniej, także nie było braków w dostawach.
Chętny się znajdzie
Daewoo-FSO to najlepszy zakład Daewoo Motor w Europie -
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta