Abecadło każdego konsumenta: Polubowne sądy konsumenckie; Przed sądem powszechnym; Prawa konsumenta po 1 stycznia 2003 r.; Pytania i odpowiedzi
Polubowne sądy konsumenckie Powrót na stronę tytułową broszury
PIOTR KUBIS, STARSZY SPECJALISTA W BIURZE PRAWNYM I OCHRONY KONSUMENTÓW W GŁÓWNYM INSPEKTORACIE INSPEKCJI HANDLOWEJ
Stałe polubowne sądy konsumenckie rozpoczęły działalność z inicjatywy Federacji Konsumentów i Państwowej Inspekcji Handlowej w 1991 r. Przemiany gospodarcze zachodzące w Polsce, a co za tym idzie - rozwój gospodarki wolnorynkowej, wysoka podaż towarów i usług, pociągnęły za sobą nieuchronne zagrożenia nierzetelnością w obrocie gospodarczym. Ochrona konsumentów polegająca na rozstrzyganiu konfliktów przez sądy powszechne okazała się - wobec tempa obrotu gospodarczego - niewystarczająca, gdyż czas oczekiwania na orzeczenie wynosił nierzadko kilkanaście miesięcy. Dostrzegając te zagrożenia i niedogodności PIH i FK wyszły naprzeciw zapotrzebowaniu społecznemu na szybką i profesjonalną pomoc w rozstrzyganiu sporów z przedsiębiorcami, zawierając umowę o powołaniu stałych polubownych sądów konsumenckich.
Od 1 stycznia 1999 r. do ustawowych zadań Inspekcji Handlowej należy organizowanie i prowadzenie stałych polubownych sądów konsumenckich. 1 kwietnia 2001 r. weszła w życie nowa ustawa z 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz. U. z 2001 r. nr 4, poz. 25 ze zm.). Na jej podstawie minister sprawiedliwości wydał rozporządzenie z 25...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta