Preludium do restrukturyzacji
- Zagraniczne koleje też mają kłopoty
- KOMENTARZ: Pociąg donikąd
ARTUR BURAK
Kolejowe związki zawodowe zgodziły się w piątek nad ranem na likwidację najbardziej deficytowych połączeń pasażerskich i zawiesiły protest. Rząd i związki uzgodniły też, że w przyszłym roku dotacje do przewozów regionalnych mają wynieść 1 mld zł. Według prowadzącego negocjacje Janusza Piechocińskiego, przewodniczącego Sejmowej Komisji Infrastruktury, są to jednak rozwiązania tymczasowe.
Związkowcy i rząd doszli do porozumienia w sprawie dotacji do przewozów regionalnych i likwidacji nierentownych pociągów. Zamiast planowanych 333 pociągów regionalnych zlikwidowanych zostanie około140 - 160. Zlikwidowane mają być te pociągi, które wpływami z biletów pokrywają mniej niż 10 proc. kosztów lub wożą przeciętnie mniej niż 50 pasażerów. Obecnie trwają prace nad nowym wykazem pociągów do likwidacji. Ze strony PKP - wziąwszy pod uwagę, że jeszcze w marcu tego roku planowano likwidację ponad 1000 nierentownych pociągów - zawarte porozumienie jest znacznym ustępstwem dyrekcji.
Budżetowy test dotacji
Związkowcy i rząd osiągnęli porozumienie w sprawie programu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta