Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W skrócie

27 grudnia 2003 | Prawo | NH

W SKRÓCIE

Wątpliwa reklama dla dzieci

Dzieci i młodzież to prawie dziesięciomilionowy rynek konsumencki. Rzecznika praw dziecka Pawła Jarosa niepokoi opiniowanie i reklamowanie przez niektóre placówki produktów przeznaczonych dla dzieci. W tej sprawie zwrócił się do głównego inspektora sanitarnego i prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Paweł Jaros uważa, że angażowanie się Instytutu Matki i Dziecka oraz Instytutu Żywności i Żywienia w reklamę wybranych produktów spożywczych niektórych firm budzi wątpliwości. Czy jednostka opiniodawcza, zainteresowana reklamą towaru określonego producenta, będzie niezwłocznie zawiadamiać, co jest jej obowiązkiem ustawowym, głównego inspektora sanitarnego i prezesa UOKiK o zagrożeniach, jakie towar może stwarzać dla dzieci? - pyta rzecznik. Takie praktyki są, jego zdaniem, niezgodne z prawem obowiązującym w krajach Unii Europejskiej. (PAP)

OPRAC. H.F.

Brak okładki

Wydanie: 3111

Spis treści

Nauka i Technika

Zamów abonament