Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Badania kliniczne, bonusy i reklama leków

09 listopada 2004 | Prawo | AG

VAT Różne rozumienie tych samych pojęć

Badania kliniczne, bonusy i reklama leków

Według polskich przepisów o VAT badania kliniczne to przekazywanie informacji. W UE są to usługi konsultantów i doradców. Reklama leków zaś rozumiana jest przez naszą skarbówkę wyłącznie jako zachwalanie produktów i zachęta do sprzedaży, z wyłączeniem nieodpłatnego przekazywania próbek. W UE to samo pojęcie rozumiane jest bardzo szeroko.

Po raz kolejny polski VAT okazuje się niespójny z unijnym. Co gorsza, jest to kolejna sytuacja stwarzająca pole do swobodnego interpretowania działań podatników przez władze skarbowe. A jest to tym bardziej groźne, że dotyczy firm z branży farmaceutycznej, szczególnie kontrolowanej od kilku lat przez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3377

Spis treści

Poradniki Rzeczpospolitej

Zamów abonament