Liczy się nie tylko cena
Elektroniczne zakupy
Liczy się nie tylko cena
Jak wykazują badania dotyczące stanu posiadania społeczeństwa, urządzenia takie jak telewizor kolorowy czy magnetowid są już wwiększości gospodarstw domowych, włączając w to także rodziny żyjące na poziomie minium socjalnego. Nie wnikając wprzyczyny tego stanu rzeczy, stwierdzić można, że zakupy elektronicznego sprzętu powszechnego użytku są dziś sprawą codzienną dla większości z nas.
Zakupowi telewizora czy magnetowidu nie towarzyszą emocje takie, jak podczas kupowania auta, nie da się jednak ukryć, że jest to decyzja "na kilka lat". Jej podjęcie jest teraz tym trudniejsze, że już w najbliższym sklepie zostaniemy zapoznani z kilkoma przynajmniej propozycjami dość znacznie różniącymi się ceną. Czasy wyboru "radziecki czy polski" odeszły w niepamięć. Teraz naprawdę trzeba wybierać.
Sklepy ze sprzętem elektronicznym można podzielić na trzy grupy. Pierwsza z nich to firmowe salony określonego producenta -- mamy więc sklepy Sony, Philipsa, Elemisu czy Unimoru. Druga obejmuje duże magazyny wyspecjalizowane w handlu wszelkim sprzętem elektronicznym, takie jak warszawskie placówki Elektrolandu. Ich polityka polega na zaoferowaniu w jednym miejscu możliwie największego wyboru towarów, tak by zadowolić klientów o różnych możliwościach. Trzecia grupa to niewielkie, na ogół...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta