Dopieszczanie sponsorów
Zakończenie Warszawskiego Miesiąca Malarstwa
Dopieszczanie sponsorów
Monika Małkowska
Tym problemem zostali obarczeni również dziennikarze, których pytania o sens organizowania WMM zbywano kwestią: "Skoro są ludzie, chętni wyłożyć pieniądze na popularyzację malarstwa, nie wolno ich zrażać".
Prawda, ochotników zasilania wątłej artystycznej kabzy trzeba dopieszczać, zwłaszcza w dobie, kiedy słabnie zainteresowanie publiczności sztuką. Trudno jednak uznać za remedium na tę sytuację wydanie kolorowego katalogu z reprodukcjami prac kilkudziesięciu artystów i okrzyknięcie jakiegoś miesiąca Miesiącem Malarstwa. Wedle zamierzeń jego pomysłodawczyń, WMM miałby stanowić plastyczny odpowiednik takich zjawisk jak Warszawska Jesień, Warszawski Festiwal Filmowy czy Warszawskie Spotkania Teatralne. Pytanie tylko, czy apel o zainteresowanie malarstwem, wyrażony w tak mało spektakularnej postaci, jak miało to miejsce w minionym i bieżącym roku, ma szanse na pozytywny oddźwięk? Czy na zbiorową wyobraźnię działa jeszcze magia festiwalowej aury? Komu zależy na podnoszeniu rangi Warszawskiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta