Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uśmiechnięty hotelarz, zadowolony klient

19 stycznia 2005 | Dodatek Rzeczpospolitej | GR
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Z Krzysztofem Milskim, prezesem Polskiej Izby Hotelarstwa (PIH) rozmawia Grażyna Rakowicz Uśmiechnięty hotelarz, zadowolony klient Apartament Artura Rubinsteina w Hotelu Pod Orłem w Bydgoszczy (c) PIOTR SUMARA/FREEPRESS.PL (c) POLSKA IZBA HOTELARSTWA Czy mógłby pan krótko scharakteryzować polską branżę hotelarską?

Krzysztof Milski: To trudne zadanie. Widać, że cały czas branża rozwija się dynamicznie. Obiektów hotelarskich w Polsce mamy ponad 14 tys. - są to nie tylko hotele, ale i motele, pensjonaty, domy wycieczkowe czy campingi. I z roku na rok liczba ich wzrasta. Standardy tych obiektów określa odpowiednia ustawa. O ile warunki techniczne są w nich poprawiane dość szybko i sprawnie, o tyle jeszcze wielu pracownikom w branży - a jest ich w Polsce łącznie ponad 200 tys., brakuje profesjonalizmu. Są już wśród nich zawodowcy, jednak spora ich część nie dostrzega, że to właśnie codzienna praca hotelarzy wpływa na poziom usług i przynosi zyski danemu przedsiębiorstwu hotelowemu.

Czy to oznacza, że kluczem do osiągnięcia zysków przez hotel jest przede wszystkim postawa samych pracowników?

Tak jest naprawdę. Dzięki naszym umiejętnościom zawodowym, a także uśmiechowi, życzliwości, kulturze osobistej najszybciej zdobywamy gości, a więc środki, nie tylko na swoje utrzymanie, ale i na rozwój hotelu, który dla gościa - o czym zawsze należy pamiętać - jest miejscem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3435

Spis treści

Ekonomia

200 mln z budżetu dla firm
ABN Amro: plany fuzji
Abramowicz zapłacił
Airbus-Boeing
Akcjonariusze się dogadają
Benzyna będzie jeszcze droższa
Była Garbarnia, jest Alchemia
Co dziesiąty litr poza normą
Co rząd daje Eureko
Dobrze na rynku stali
Eksperci ocenią technologie Lockheeda
Eksport polskich jabłek zagrożony
Euro na Litwie
Euro zaszkodziło złotemu
GTS nie na sprzedaż
Gaz z Imaszewa
Graal: 15 - 17 złotych za akcję
IBM dla Polkomtelu
ING zaleca sprzedaż walorów PKO BP
Inwestorzy zadowoleni z planów
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Komornik zajął udziały w firmach przejętych przez posła Bondę
Kredyt Bank: sprzedaż WOG
Kłopoty Elektrimu
Litwa: państwo odkupi
Lizbona - Porto w 95 minut
Lufthansa dla klientów
MOL - kierunek Chorwacja i Rosja
Mniej wspólnych pożyczek
Mniej z UE
Mokate: większy eksport
Można stopniowo obniżać podatki
Na dziury w budżetach
Negocjacje od początku
Nie karać naszego kraju za reformę
Niemcy: rekord w handlu
Nowe zakłady w Rumunii
Opel: jeszcze bez decyzji
Orlen czeka na decyzję
PBG przejmie Maxera
PKN podnosi ceny oleju
Pieniądze na zdrowie
Polsat: oferta jeszcze w tym roku
Powrót do Wietnamu
Ptasia grypa
Radio Plus: przyszłość poczeka tydzień
Rozmowy Rover - SAIC
Rozsądek we własnym interesie
SKOK - system dobrych znajomych
Sieci handlowe walczą o dobre imię
Skarb państwa zachowa wpływy
Swiss: odchudzanie
USA: wyniki banków
Vistula: lepsze wyniki
W Polsce bez zwolnień
WTO: ratowanie rundy
Wciąż brak ustawy o wypłacie świadczeń
Wielka feta w Tuluzie
Wyjątkowe preferencje dla Veolii
Zarobią dwa razy więcej
Zmiana w Union Investment
Złoto czeka
mBank: plany na 2005 rok
Zamów abonament