Krajobraz ze średnią firmą w tle
W przyszłym roku należy spodziewać się kontynuacji walki o rynek. Firmy rywalizować będą ceną i ilością rozwiązań mobilnych.
Polski rynek ERP nadal znajduje się w fazie wzrostowej. Nastąpiło jednak na nim istotne przewartościowanie. Ze względu na stopniowe wdrażanie od początku lat 90. systemów do wspomagania zarządzania w firmach dużych oraz polskich oddziałach firm zagranicznych nastąpiło nasycenie tego segmentu rynku. Cięcia kosztów oraz konieczność wdrażania nowych rozwiązań z zakresu informatyki (korporacyjne intranety, CRM) spowodowały, iż najwięksi dostawcy systemów ERP musieli szukać - także w Polsce - nowych segmentów rynku. Wkroczyli więc do firm małych i średnich.
W efekcie wartość rynku licencji ERP, denominowana w dolarach, wzrosła w 2004 roku w Polsce w tempie 11,5 proc. W segmencie średnich systemów zwiększyła się ona o 37 proc., natomiast w segmencie dużych zaledwie o 1,6 proc. Wdrożenia w firmach średnich stanowiły w 2004 roku już ok. 80 proc. ogólnej liczby wdrożeń systemów ERP. Agencja DiS przewiduje, że w najbliższych latach rynek tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta