Tesco zwiększa eksport z Polski
Największa w Polsce sieć hipermarketów Tesco przewiduje, że w tym roku wartość eksportu polskich produktów do jej sieci w Europie Środkowej i Wielkiej Brytanii przekroczy 150 mln zł, o jedną czwartą więcej niż w ub. roku. W latach 2001 - 2004 r. Tesco wysłało do swych sklepów za granicą polskie towary za ok. 370 mln zł. Wśród nich sprzęt RTV i AGD, kosmetyki, artykuły spożywcze, owoce i warzywa oraz elementy wyposażenia sklepów. Od 2004 r. Tesco eksportuje też polskie towary pod tzw. marką własną sieci, m.in. wyroby ze szkła. W tym roku wartość tego eksportu wyniosła 43 mln zł. Rośnie eksport polskich owoców i warzyw. W ub.r. wzrósł on do 7,5 tys. ton, w tym 4,8 tys. ton pomidorów. W tym roku już co trzeci pomidor sprzedawany na wagę w brytyjskiej sieci Tesco pochodzi z Polski.
a.b.