Inaczej niż zwykły personel
Obowiązująca od 1 stycznia 2004 r. ustawa o zatrudnianiu pracowników tymczasowych (DzU z 2003 r. nr 166, poz. 1608 ze zm., dalej ustawa o zpt) nie zawiera regulacji dotyczących czasu pracy. W tym zakresie stosuje się kodeks pracy. Nie oznacza to jednak, że przy czasie pracy pracowników tymczasowych nie ma żadnych różnic wobec zwykłych pracowników. Te wynikają przede wszystkim z podziału uprawnień i obowiązków pracodawcy (przy pracy tymczasowej jest nim zarówno agencja pracy tymczasowej, jak i pracodawca użytkownik) oraz z tego, że zatrudnienie tymczasowe jest krótkotrwałe.
Decydując się na pracownika tymczasowego, trzeba pamiętać, że dołączy on do zespołu już zatrudnionych. Dlatego najbardziej praktycznym rozwiązaniem będzie zorganizowanie mu pracy w takim samym systemie czasu pracy, w jakim są zatrudnieni inni. Pozwoli to uniknąć zakłócenia zwykłego funkcjonowania zakładu pracy.
Czasami w innym systemie W pewnych sytuacjach jednak tzw. czasownicy zatrudnieni będą w innym systemie czasu pracy niż pracownicy pracodawcy użytkownika. Chodzi tutaj o świadczących prace, których nie wykonują inni zatrudnieni w firmie....Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta