Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyprzedaże pełne pułapek

01 lipca 2006 | Prawo | MK
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

PRAWO KONSUMENCKIE To nieprawda, że kupionego okazyjnie towaru nie można reklamować Wyprzedaże pełne pułapek Rusza sezon krajowych i zagranicznych wyprzedaży. Na klientów często czyhają związane z tym przykre niespodzianki. Sprzedawcy nie zawsze rzetelnie informują o cenach oraz warunkach promocji i obniżek

Inspekcja Handlowa ostrzega przed trikami, jakie stosują handlowcy podczas wyprzedaży. Z najnowszego jej raportu wynika, że nierzetelne informacje dotyczą co trzeciej partii towarów. Hasła "wyprzedaż", "promocja", "obniżka" przyciągają, ale nierzadko nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, bo przekreślona cena jest albo fałszywa, albo obowiązywała już dawno temu. Ceny nie tylko nie są niższe od starych, ale sklep je nawet podnosi. Często dotyczą one sprzedaży kilku towarów, z których jeden ma być gratisowy. Trzeba dokładnie policzyć, czy rzeczywiście tak jest.

Reklamacje i zwroty

To, że kupujemy towar po znacznie niższej cenie, nie oznacza wcale, że tracimy uprawnienie do zgłoszenia reklamacji albo skorzystania z gwarancji jakości. Przepisy o sprzedaży konsumenckiej nie uzależniają bowiem praw klienta od ceny, za którą nabywa on towar. Sprzedawcy nie mogą też umieszczać w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3878

Spis treści
Zamów abonament