Cukierki są kosztem wtedy, gdy reklamują firmę
-Zajmujemy się sprzedażą odzieży dziecięcej. Klientów częstujemy cukierkami. Czy zakupy możemy zaliczyć do kosztów? -pyta czytelniczka DF.
Po wyłączeniu z kosztów wydatków na reprezentację może być z tym problem. Chociaż nie ma wątpliwości, że właściciel sklepu kupuje smakołyki po to, aby umilić klientom zakupy. Beneficjentami są dzieci, a słodycze mają zrekompensować trudy przymierzania nowych strojów. Gdy główny zainteresowany jest zadowolony, rodzicowi łatwiej podjąć decyzję.
Wydatek jest firmowyCel wydatku jest więc spełniony - został poniesiony po to, aby osiągnąć przychód. Teraz trzeba zastanowić się, czy częstowanie smakołykami nie jest czasem reprezentacją. Od 1 stycznia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta