Imprezy dla pracowników nie zawsze są kosztem firmy
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 13 lutego 2007 r. uznał, że nie można sformułować generalnej zasady, iż wydatki na spotkania organizowane dla pracowników są kosztem uzyskania przychodów pracodawcy. W każdej sytuacji trzeba sprawdzić, jaki był cel spotkania. Jeśli zintegrowanie załogi czy poprawa atmosfery pracy, to wydatki są kosztem podatkowym. W ten sam sposób należy traktować imprezy o charakterze motywacyjnym, np. podczas których wręczane są nagrody dla najlepszych pracowników.
- Jeśli jednak przebywanie pracowników ze sobą czy konsumpcja są celem samym w sobie, to wydatki z tym związane nie staną się kosztem podatkowym. Przykładem niech będą pożegnania osób odchodzących na emeryturę czy też spotkania wigilijne - stwierdził sąd w uzasadnieniu wyroku.
Różne cele spotkaniaSąd zwrócił uwagę, że wydatki pracodawcy na spotkania pracowników...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta