Sprzedawca oferując towar, musi podać pełną cenę
O zasadzie tej przypomina Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w jednym ze swoich ostatnich wyroków dotyczących sposobu podawania cen w obrocie handlowym i w reklamie. Krakowska spółka budowlana umieszczała w reklamach sprzedawanych mieszkań wyłącznie ceny netto. Delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Krakowie uznała, że doszło przez to do złamania prawa, i wydała decyzję uznającą działania firmy za naruszenie zbiorowego interesu konsumentów. Miało ono polegać na złamaniu obowiązku udzielania konsumentom rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.
Produkt pozornie tańszySąd nie miał wątpliwości, że spółka źle podawała ceny, przez co złamała prawo. Wyrok nie jest jeszcze prawomocny (sygn. XVII Ama 60/06). To zresztą nie jest pierwsza taka sprawa. UOKiK już kilkakrotnie uznawał podobne działania różnych firm (w tym deweloperów) za praktyki naruszające zbiorowe interesy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta