Za lot z kłopotami należy się wysoka rekompensata
Podróż samolotem to coraz bardziej popularna forma przemieszczania się po Europie. Niestety nie zawsze przebiega tak jak byśmy sobie tego życzyli, czy jak planowaliśmy. Nie wszyscy pasażerowie wiedzą jednak, że kiedy przewoźnik zafunduje nam dodatkowe "atrakcje" - duże opóźnienie, odwołanie lotu, odmowę przyjęcia na pokład czy zagubienie bagażu, możemy nie tylko złożyć skargę, ale i domagać się satysfakcji finansowej. Jej wysokość zależy od skali kłopotów, na jakie naraził nas przewoźnik.
Wszystkie prawa, z których w takich sytuacjach możemy korzystać, znalazły wyraz w unijnych przepisach (rozporządzenie WE 261/2004 z 11 lutego). Dotyczy ono odlatujących z lotnisk położonych na obszarze Unii Europejskiej albo tutaj lądujących. Ma więc też zastosowanie do wszystkich podróżnych korzystających z polskich lotnisk, bo przepisy obejmują wszystkie linie w tym i tzw. tanie.
Spóźniony i...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta