Eksport polskich firm do Azji wciąż mizerny
Do Azji sprzedajemy mniej, niż importujemy. W efekcie z tym kontynentem mamy spory deficyt handlowy, który stanowi aż 95 procent całego polskiego deficytu. I nic nie wskazuje, by w najbliższym czasie ta tendencja miała się wyraźnie zmienić
Polscy eksporterzy, mimo że Azja to dziś synonim bardzo szybkiego wzrostu gospodarczego, nie w pełni wykorzystują tamtejszy boom. W pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku sprzedaż do azjatyckich krajów wzrosła ledwie o 4,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r. – wynika z danych Ministerstwa Gospodarki. Zwiększa się zatem niemal trzykrotnie wolniej niż ogólna dynamika polskiego eksportu.
– Często przedstawiciele firm, z którymi rozmawiamy, mówią, że chcą się trzymać naszego regionu. Nie wiedzą, że ich zagraniczni konkurencji są już w Azji – mówi Tomasz Ostaszewicz, dyrektor Departamentu Międzynarodowej Współpracy Dwustronnej w resorcie gospodarki. Do Azji eksportujemy głównie metale, m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta