Koncerny samochodowe stawiają na ekologię
Tokijski Salon Samochodowy. Producenci rywalizują w technologiach. Toyota udowadnia, że przyszłość mają auta hybrydowe. Europejscy producenci są zaś zdania, iż wygra olej napędowy, a Amerykanie skłaniają się ku elektryczności
Japoński koncern Toyota, który zapowiedział, że w tym roku zdetronizuje GM, lidera na liście producentów aut, musiał wycofać z rynku ponad milion pojazdów, bo nawalały w nich układy kierownicze, napęd, pompy paliwowe. Japońskie ministerstwo transportu nakazało Toyocie jak najszybsze uporanie się z kłopotami. Koncern musiał też przedłożyć w resorcie plan działania w przypadku wykrycia kolejnych defektów.
Japoński koncern ma także problemy z własnym kurczącym się rynkiem, bo ludzie wolą kupić telewizor plazmowy, niż zmienić auto. Dlatego konkurencja w USA, Europie i reszcie Azji będzie jeszcze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta