Euro 2012: projektujmy stadiony – natychmiast czy pilnie
Któremu trybowi dać należy preferencję: zamówienia publicznego z wolnej ręki czy negocjacji bez ogłoszenia – rozważają adwokat oraz prawnik z Kancelarii Nowosielski Gotkowicz i partnerzy
W artykule „Można podważyć wybór projektanta stadionu” („Rz” 13 listopada) została postawiona teza, iż istnieje zasadnicza różnica między przesłankami zastosowania trybu zamówienia publicznego z wolnej ręki a trybem negocjacji bez ogłoszenia. W pierwszym bowiem wypadku mowa jest o „natychmiastowym wykonaniu zamówienia” (art. 67 ust. 1 pkt 3 prawa zamówień publicznych – pzp), w drugim o „pilnej potrzebie” jego udzielenia (art. 62 ust. 1 pkt 4 pzp). Przy czym „natychmiast” znaczy „szybciej niż pilne”. W związku zaś z tym, że projekt stadionu będzie powstawał wiele miesięcy, nie można mówić o „natychmiastowym wykonaniu zamówienia”.
Według dyrektywy
Tymczasem dyrektywa 2004/18/WE nie rozróżnia kryteriów zastosowania obu trybów, ba, nie rozróżnia samych trybów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta