Pięć miliardów na słodkie specjały
Przejęcie Lu Polska przez Kraft Food to z pewnością nie ostatnia fuzja na polskim rynku słodyczy. Konsolidację branży przyspieszy wzrost cen surowców, który coraz bardziej uderza w producentów
Sfinalizowana w ostatnich dniach transakcja pomiędzy koncernami Kraft Foods i Danone to początek poważnych zmian na polskim rynku słodyczy. Kupując prawo do marki Lu oraz 32 zakładów produkcji ciastek na świecie, Kraft Foods stał się także właścicielem fabryk w Płońsku i Jarosławiu. Dzięki udziałom rynkowym przejętej spółki będzie kontrolował w sumie blisko jedną piątą polskiego rynku słodyczy zarówno pod względem wartości, jak i wielkości sprzedaży.
Takiej pozycji nie mają walczące od pewnego czasu o palmę pierwszeństwa giełdowa Jutrzenka, właściciel Goplany i Kaliszanki, oraz Cadbury Wedel. Według firmy MEMRB od lipca 2006 r. do sierpnia 2007 r. udziały rynkowe Jutrzenki wynosiły pod względem wielkości sprzedaży 11,7 proc. Cadbury Wedel, który przez dłuższy czas nie miał sobie równych w branży, przesunął się na drugie miejsce (11,6 proc.) Nadal jednak – z udziałami zbliżonymi do 14 proc. – wyprzedza Jutrzenkę pod względem wartości sprzedaży.
Oprócz trzech największych producentów w czołówce polskiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)