Notariusz powinien informować wyczerpująco
Rejent odpowiada za szkody wyrządzone klientom wskutek niepoinformowania ich o wszystkich konsekwencjach składanych przez nich oświadczeń
Takie wnioski płyną z wyroku Sądu Najwyższego z 23 stycznia. Dotyczy on sprawy o odszkodowanie wniesionej przez Katarzynę S. przeciwko notariuszowi Irenie S. K. oraz PZU, w którym ma ona polisę OC.
Raty przestały wpływać
Katarzyna S. w lutym 2000 r. sprzedała nieruchomość spółce z o.o. za 850 tys. zł. Zgodnie z tą umową spółka wpłaciła jej jednorazowo tylko część należności – 250 tys. zł, a resztę miała zapłacić w 17 ratach. Pieniądze przestały wpływać na konto Katarzyny S. we wrześniu 2000 r., po piątej racie. Ze względu na sytuację finansową spółki stało się jasne, że nie wywiąże się ona z umowy. Strony zgodnie udały się do notariusza z zamiarem rozwiązania umowy sprzedaży, tak by własność nieruchomości wróciła do Katarzyny S.
Irena S. K. 1 marca 2001 r. spisała akt notarialny, w którym spółka w zamian za przejęcie jej długu z tytułu kredytu bankowego zabezpieczonego hipoteką na tej nieruchomości zwolniła ją z obowiązku zwrotu przekazanej jej części ceny. Strony złożyły zgodny wniosek o dokonanie tzw. powrotnego wpisu, czyli wpisania z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta