Osiem etapów wdrażania
ABC w zarządzaniu
Osiem etapów wdrażania
We wcześniejszych artykułach ("Rz" 9 Xi 27 XI ub. r. ) podsumowaliśmy wady tradycyjnego rachunku kosztów i opisaliśmy rachunek kosztów działań (ABC) . Wiele firm wykorzystuje ABC, np. do przeprowadzenia jednorazowych studiów opłacalności produktów. Lecz rachunek kosztów działań to coś więcej niż tylko wyrafinowana metoda analizy kosztowej, która pokazuje: ile rzeczywiście zarabiamy (lub tracimy) na poszczególnych wyrobach. Przy powiązaniu z codzienną praktyką zarządzania ABC staje się potężnym narzędziem stałej poprawy procesów produkcyjnych, produktów i obsługi klienta.
Poniżej -- praktyczne aspekty zastosowania ABC jako narzędzia zarządzania.
Nowe informacje
ABC opiera się na analizie rzeczowych procesów z zachodzących w przedsiębiorstwie. Dla każdego z procesów, jak na przykład przyjmowanie zamówień, planowanie produkcji, wydania materiałów do produkcji, zmiany ustawienia maszyn, utrzymanie jakości itp. można zidentyfikować powody powstawania kosztów -- czynności lub zjawiska, które decydują jak często dany proces zachodzi iile pochłania środków.
Koncentracja na procesach daje nowy jakościowo obraz kosztów. Porównajmy informacje na temat kosztów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta