Jak zareklamować nieudany wyjazd na narty
Zimowy urlop lub ferie może nam zepsuć podrzędny hotel, daleka droga do wyciągu, opóźniony przelot. Możemy się starać o rekompensatę
Po zakończonych feriach i wyjazdach narciarskich turyści skarżą się najczęściej na niższy od obiecanego standard hoteli i utrudniony dostęp do wyciągów i tras narciarskich.
Małgorzata Rothert, stołeczny rzecznik konsumentów, spodziewa się lawiny skarg z obecnego sezonu narciarsko-zimowego dopiero za kilka tygodni. – Teraz niezadowoleni klienci składają reklamacje w biurach podróży. Jeśli one ich nie uznają albo turyści nie są zadowoleni z ich rozpatrzenia, to poproszą o pomoc moich pracowników – mówi.
Z biurem podróży
Wyjazdy organizowane przez biura podróży podlegają przepisom ustawy o usługach turystycznych (DzU z 2004 r. nr 223, poz. 2268 ze zm.), która przewiduje dla konsumentów wiele przywilejów (patrz ramka).
Warto dokładnie przestudiować umowę, a zwłaszcza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta