Wydamy na wino 2,5 miliarda złotych
Rosną wydatki polaków na wino. Coraz chętniej sięgamy po droższe trunki. Najszybiej zwiększa się popyt na tradycyjne wina gronowe
Dziś giełdowa Ambra, czołowy producent i dystrybutor win w Europie Środkowo-Wschodniej, poinformuje, że w najbliższy poniedziałek wprowadzi do sklepów nową markę wina P’azurro, w którego promocję zaangażowany jest aktor Cezary Pazura.
– Nasz nowy produkt to włoskie wino szczepowe półwytrawne – zdradza „Rz” Robert Ogór, prezes Ambry. Firma, której specjalnością są wina musujące, zdecydowała się na wprowadzenie na rynek kolejnego tzw. wina spokojnego, ponieważ Polacy wydają na trunki tego typu najwięcej. W 2008 roku przeznaczą na nie blisko 1,1 mld zł, o 5,6 proc. więcej niż w ubiegłym roku – szacuje firma badawcza Euromonitor International. Kwota ta stanowić będzie ok.
40 proc. łącznych wydatków na wino w Polsce.
To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta