Co zaśpiewają polscy kibice
Dziś premiera kompozycji „Idziemy na mecz” zespołu Wilki, która powinna się stać szlagierem fanów naszej reprezentacji. Jej oficjalna piosenka – od lat znany „Futbol” – to element autoreklamy sponsora, Telekomunikacji Polskiej
Największym sukcesom polskiej reprezentacji towarzyszy-ły wspaniałe muzyczne premiery. Kiedy Maryla Rodowicz w 1974 r. śpiewała na otwarcie mundialu w Monachium „Futbol” – zaproponowała dynamiczną kompozycję, która była tak dobra jak gra drużyny Kazimierza Górskiego. Gdy w 1982 r. Polacy szli jak burza po srebro w Hiszpanii – Bohdan Łazuka śpiewał „Entliczek, pentliczek” z niezapomnianą frazą: „Uliczkę znam w Barcelonie, w uliczkę wyskoczy Boniek”.
Odgrzewany przebój
Dziś w działaniach PZPN związanych z muzyczną oprawą pierwszego udziału reprezentacji w Euro zwyciężył interes sponsora: Telekomunikacji Polskiej. Zamiast nowej piosenki wybrano działania autopromocyjne i odcinanie kuponów od popularności „Futbolu”. Powstała jego nowa wersja w wykonaniu Kayah, Katarzyny Kurzawskiej, Sebastiana Karpiela-Bułecki i Piotra Cugowskiego.
Zmarnowano okazję stworzenia czegoś nowego. Od piosenki ważniejszy okazał się biznes
Telewidzowie, być może, będą mieli mylne wrażenie, że oglądają teledysk, a to niestety tylko reklama. Oczywiście do nowej wersji starego szlagieru w latynoskiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta