Nasze marki biją zachodnie
Na polskim rynku dominują rodzime firmy. W tym roku na ubrania i buty wydamy aż 4,5 mld euro. Coraz rzadziej kupujemy na bazarach, więc na handlowym boomie korzystają sieci
Rynek ciągle jest bardzo rozdrobniony – dziesięć największych firm kontroluje jedynie ok. 15 proc. jego wartości. Większość odzieży czy obuwia kupujemy w niezależnych sklepach, hipermarketach lub na bazarach. Nasze przyzwyczajenia jednak szybko się zmieniają. Jak podaje Euromonitor International, wartość rynku rośnie o ok.
5 – 7 proc. rocznie, podczas gdy największe firmy: LPP, Redan czy Gino Rossi, zwiększają obroty nawet o 30 – 40 proc. (potwierdzają to ich dane sprzedażowe za czerwiec 2008 r.). – Zanosi się na rekordowy rok. Wzrost sprzedaży nieuwzględniający powstawania nowych placówek przekracza 20 proc. Wszystkie sieci rosną, a na rynek trudno jest wejść, ponieważ brakuje lokalizacji. Z tego powodu nieunikniona jest konsolidacja branży – nawet słabsze marki będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta