Dziecko w pokoju zabaw, mama u kosmetyczki
Darmowy dostęp do Internetu, atrakcje dla maluchów, mycie samochodów i zakupy ze stylistką – takie nietypowe usługi świadczą niektóre galerie handlowe
Centra szukają coraz to nowszych sposobów, by zdobyć klientów. A muszą to robić, bo jak wynika z badań Pentor Research International przeprowadzonych na 1000-osobowej próbie, Polacy na zakupy przeznaczają coraz mniej czasu. Dla przykładu – w 1992 r. średnio przeznaczano na sprawunki 5,4 godziny tygodniowo, w roku 1995 – 4,3 godziny, w 2005 – 3,3 godziny, a w 2007 r. już tylko 3 godziny tygodniowo. Coraz więcej osób robi zakupy w sklepach samoobsługowych.
Hot spot i pakowalnia prezentów
Każde centrum handlowe ma własne pomysły na ściągnięcie i zatrzymanie klientów. Jednym ze sposobów jest wprowadzanie usług niestandardowych.Na terenie galerii meblowej Park Handlowy Janki przy kawiarni Green Coffee znajduje się hot spot, czyli miejsce z bezpłatnym dostępem do Internetu dla posiadaczy przenośnych komputerów (zaopatrzonych w oprogramowanie czy urządzenia pozwalające na łączenie się z Internetem).
Z kolei Park Handlowy Auchan Bielany we Wrocławiu oferuje klientom blisko 80 sklepów i punktów usługowych – w tym pocztę, pralnię, kantor i salon fryzjerski. Wszystkie sklepy otwarte są siedem dni w tygodniu. – Mamy też pokoje dla matek karmiących, dzięki czemu panie nawet z bardzo małymi dziećmi mogą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta