Będzie jeszcze lepiej
Kilka spektakularnych otwarć długo wyczekiwanych obiektów handlowych przyniósł 2007 rok. Powstało wtedy ponad 850 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej
Wydaje się, że to świetny rezultat, lecz rok 2008 zapowiada się jeszcze lepiej. W perspektywie mamy otwarcie kilkunastu obiektów, od wielkich kompleksów wielofunkcyjnych do niedużych centrów śródmiejskich powstających głównie w mniejszych miastach.
Jeżeli uda się pomyślnie sfinalizować wszystkie te inwestycje, to z końcem roku podaż wzrośnie o około 1 mln mkw. Jakie czynniki sprawiają, że zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce stale rosną?
Wciąż duży popyt
Dobra koniunktura gospodarcza sprawia, że popyt na nowoczesne powierzchnie handlowe utrzymuje się na stabilnym wysokim poziomie. Duża część Polaków bardzo dobrze ocenia miniony rok i z optymizmem patrzy w przyszłość, spodziewając się dalszego wzrostu. Zwiększająca się zamożność społeczeństwa sprawia, że nie koncentrujemy się już na zaspokajaniu jedynie podstawowych potrzeb, lecz wydajemy coraz więcej na rozrywkę, rekreację i sport. Konsekwencją wciąż większego tempa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta