Czy morski transport może wrócić pod żagle
Pomiędzy Francją a Wielką Brytanią rozpoczęły się pierwsze od dziesiątków lat komercyjne rejsy żaglowców
Francuska CTMV (Compagnie de Transport Maritime – la Voile) przyznaje, że na razie ta ekstrawagancka forma transportu jest droższa o ok. 5 proc., jeśli porównać to z cenami zwykłego frachtu. Choćby dlatego, że rejs trwa dwa razy dłużej. Jednak żaglowiec nie emituje dwutlenku węgla, obywa się też bez paliwa.
– Nie wyobrażam sobie, jak poważny musiałby być na świecie kryzys paliwowy, żeby przewóz masowy wrócił do żagli – komentuje pomysł Urszula Kowalczyk,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta