Tylko nieetatowy kierowca małego auta nie ma limitowanego czasu prowadzenia
Czasami szoferowi wystarczy pół godziny przerwy po sześciu godzinach spędzonych za kółkiem. Innym razem trzeba odpoczywać 45 minut już po czterech i pół godzinie jazdy. Zależy to nie tylko od wielkości pojazdu, ale i od rodzaju przewozów
Unijne regulacje wymagają udzielania licznych przerw i odpoczynków kierowcom, niekiedy zatrudniania ich na etat albo zlecania im wykonywania przewozów tylko po odpowiednich przeszkoleniach. Przepisy dotyczące czasu pracy osób na etatach różnią się też od regulacji kodeksowych. Prowadzący małe i duże auta w różnym stopniu podlegają tym zasadom.
Zasady dla niedużych
Często przedsiębiorca używa pojazdów, które przewożą osoby wyłącznie na własne potrzeby i zabierają nie więcej niż dziewięć osób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta