Nieudana próba prywatyzacji
Widmo krachu nad Ikarusem
Nieudana próba prywatyzacji
Właściwie w każdej chwili znana węgierska fabryka autobusów Ikarus, w co aż trudno uwierzyć, może przestać istnieć. Podjęta jesienią ub. r. , przy pomocy skądinąd bardzo dobrych fachowców z firmy doradczej o światowej renomie Ernst & Young, próba prywatyzacji zakładów z Szekesfehervaru nie powiodła się. Nie udała się również restrukturyzacja przedsiębiorstwa i wprowadzenie do niego zdolnego menedżera, Adama Angyala. Na rozpisany w listopadzie ub. r. przetarg, o którym wiadomo było wśród inwestorów branżowych niemal na wszystkich kontynentach, nie wpłynęła żadna poważna oferta. Gdyby nie pewna blokada ze strony rosyjskiego współwłaściciela -- Atexu -- kierownictwo Ikarusa już powinno ogłosić upadłość.
Kula śniegowa
Straty Ikarusa za rok ubiegły wyniosły 3, 3 mld forintów (23, 5 mln USD) . W roku 1994 straty wyniosły 925 mln forintów (6, 6 mln USD) . Całe zadłużenie Ikarusa wynosi dzisiaj 83, 8 mln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta