Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Monopol wrogiem konsumentów

10 lutego 1996 | Ekonomia | AS

Monopol wrogiem konsumentów

Rozmowa z Elżbietą Ostrowską, dyrektorem generalnym, odpowiedzialnym w Urzędzie Antymonopolowym za problematykę związaną z ochroną interesów konsumentów

Pojawiły się ostatnio ulotki, profesjonalnie przygotowane i wykonane, adresowane do konsumentów, a zawierające wskazówki, jak radzić sobie z dostawcami gazu, elektryczności, ciepła itp. Podają one informacje o prawach i obowiązkach klientów przedsię -biorstw-monopolistów. Autorem tego cyklu "ABC Konsumenta" jest, oprócz organizacji konsumenckich, Urząd Antymonopolowy. Dlaczego UA włączył się do działalności informacyjno-edukacyjnej, kierowanej do konsumentów?

Otrzymujemy wiele listów ze skargami klientów na praktyki monopolistyczne rozmaitych instytucji. Wprawdzie na podstawie indywidualnych wniosków konsumentów nie podejmujemy konkretnych postępowań w sprawie naruszenia przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praktykom monopolowym (takie wnioski mogą zgłaszać podmioty gospodarcze lub organizacje konsumenckie) , ale odpowiadamy na te listy, a gdy wiele z nich dotyczy tych samych spraw -- wszczynamy postępowanie z urzędu. Doszliśmy jednak do wniosku, wzorując się zresztą na doświadczeniach wielu państw, że bardziej skuteczna od indywidualnych porad może być szeroko zakrojona akcja informacyjno-edukacyjna,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 670

Spis treści
Zamów abonament