Monopol wrogiem konsumentów
Monopol wrogiem konsumentów
Rozmowa z Elżbietą Ostrowską, dyrektorem generalnym, odpowiedzialnym w Urzędzie Antymonopolowym za problematykę związaną z ochroną interesów konsumentów
Pojawiły się ostatnio ulotki, profesjonalnie przygotowane i wykonane, adresowane do konsumentów, a zawierające wskazówki, jak radzić sobie z dostawcami gazu, elektryczności, ciepła itp. Podają one informacje o prawach i obowiązkach klientów przedsię -biorstw-monopolistów. Autorem tego cyklu "ABC Konsumenta" jest, oprócz organizacji konsumenckich, Urząd Antymonopolowy. Dlaczego UA włączył się do działalności informacyjno-edukacyjnej, kierowanej do konsumentów?
Otrzymujemy wiele listów ze skargami klientów na praktyki monopolistyczne rozmaitych instytucji. Wprawdzie na podstawie indywidualnych wniosków konsumentów nie podejmujemy konkretnych postępowań w sprawie naruszenia przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praktykom monopolowym (takie wnioski mogą zgłaszać podmioty gospodarcze lub organizacje konsumenckie) , ale odpowiadamy na te listy, a gdy wiele z nich dotyczy tych samych spraw -- wszczynamy postępowanie z urzędu. Doszliśmy jednak do wniosku, wzorując się zresztą na doświadczeniach wielu państw, że bardziej skuteczna od indywidualnych porad może być szeroko zakrojona akcja informacyjno-edukacyjna,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta