W parku przemysłowym w Stargardzie Szczecińskim przybywa nowych inwestorów
W Stargardzie wkrótce rozpocznie działalność fabryka opon japońskiego koncernu Bridgestone. To dla rozwoju miasta najważniejsze wydarzenie od czasu, gdy w 1846 r. zatrzymał się tu pierwszy pociąg
Na liczącym 100 ha, płaskim jak stół, terenie dawnego lotniska wojskowego Kluczewo (miało ono być niegdyś jedną z głównych baz lotnictwa radzieckiego w Polsce) powstały fundamenty pod hale fabryczne i magazyny. Budowa zakładu, który wkrótce rozpocznie produkcję, pochłonie 280 mln zł. Będzie wytwarzał nowoczesne opony do ciężarówek i autobusów. Zatrudnienie znajdzie w nim prawie 800 osób, drugie tyle pracować ma w kooperujących z nim zakładach.
Na terenie dawnego lotniska kosztem 30 mln zł powstają nowe linie energetyczne i drogi oraz sieć wodociągowa i kanalizacyjna – to wkład miejscowego samorządu w inwestycję, która nie tylko da miastu szybkie i bezpośrednie korzyści, ale oznacza też ogromną szansę na przyszłość. Wejście Japończyków – umowę w tej sprawie z europejską filią koncernu Bridgestone Europe podpisano przed rokiem – stanowi bowiem spektakularny dowód, że Stargard i okolice to jeden z najatrakcyjniejszych terenów pod nowe inwestycje w całej zachodniej Polsce. Ale dowód wcale niejedyny.
Miejsce po kolei
Jakkolwiek pierwsza manufaktura założona w Stargardzie w 1835 r. przez miejscowego kupca, pana Mampe, była wytwórnią koniaków i likierów, swój rozwój w ciągu ostatnich dwóch wieków miasto zawdzięczało przede wszystkim kolei. Już w połowie XIX w. uważano je za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta