Wydatki na poczęstunek można zaliczyć do kosztów
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów działalności wydatki na zakup napojów i poczęstunku dla klientów i pracowników uczestniczących w targach. Wydatki te muszą być jednak poniesione w celu osiągnięcia lub zachowania przychodów
Wielu przedsiębiorców rozliczających się według zasad określonych w ustawie o PIT regularnie uczestniczy w targach i wystawach, na których prezentuje swoje wyroby i usługi. Dzięki temu mogą nawiązać nowe kontakty handlowe i zwiększyć liczbę klientów.
Część przedsiębiorców ma jednak problemy z rozliczeniem niektórych wydatków związanych z targami i wystawami. Kupują napoje i zapewniają skromny poczęstunek dla dotychczasowych i potencjalnych klientów odwiedzających ich stoiska, a także dla pracowników obsługujących targi. Część właścicieli firm ma jednak wątpliwości, czy wydatki na te cele można zaliczyć do kosztów działalności gospodarczej.
Trzeba spełnić warunki
W ustawie o PIT...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta