W stargardzkim parku przemysłowym przybywa nowych inwestorów
Powstanie fabryki opon japońskiego koncernu Bridgestone to dla rozwoju Stargardu Szczecińskiego najważniejsze wydarzenie od czasu, gdy w 1846 r. zatrzymał się tu pierwszy pociąg
Fabryka Bridgestone w Stargardzie Szczecińskim, już oficjalnie otwarta, to inwestycja która kosztowała 200 mln euro. Ma produkować dziennie 2,5 tys. opon do ciężarówek i autobusów, do 2010 r. zatrudnienie w zakładzie znajdzie 550 osób. Fabryka zajmuje działkę o pow. 100 ha w ramach Kostrzyńsko-Słubickiej SSE. Obecnie trwają finansowane przez miasto rozbudowa fabryki, a także budowa dróg wokół zakładu.
Zakład stanął na liczącym 100 ha, płaskim jak stół, terenie dawnego lotniska wojskowego Kluczewo (miało ono być niegdyś jedną z głównych baz lotnictwa radzieckiego w Polsce). Na terenie dawnego lotniska powstały nowe linie energetyczne i drogi oraz sieć wodociągowa i kanalizacyjna – to wkład miejscowego samorządu w inwestycję, która da miastu nie tylko szybkie i bezpośrednie korzyści, ale oznacza też ogromną szansę na przyszłość. Wejście Japończyków – umowę w tej sprawie z europejską filią koncernu Bridgestone Europe podpisano przed ponad rokiem – stanowi bowiem spektakularny dowód, że Stargard wraz z okolicami to jeden z najatrakcyjniejszych terenów pod nowe inwestycje w całej zachodniej Polsce. Ale dowód wcale niejedyny.
Miejsce po kolei
Jakkolwiek pierwsza manufaktura założona w Stargardzie w 1835 r. przez miejscowego kupca pana Mampe była wytwórnią koniaków i likierów, swój...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta