Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chcesz na Mount Everest, weź pigułkę od bólu głowy

27 maja 2009 | Kraj | Sylwia Szparkowska

Farmaceuci są oburzeni spotami, które łączą branie leków z uprawianiem sportu. Naukowcy napisali specjalne ostrzeżenie w tej sprawie

Reklam jest coraz więcej: chcesz pokonać wysoką górę – weź proszek od bólu głowy. Chcesz ukończyć maraton – nie poradzisz sobie bez pigułki. Chcesz pobawić się z dziećmi – bez leku nie dasz rady.

– Szczytem wszystkiego jest reklama, w której dziecko prosi o proszek od bólu głowy dla mamy – denerwuje się prof. Marek Naruszewicz, dziekan Wydziału Farmacji Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. – Dzieci nie powinny mieć dostępu do leków. To mogłoby się zakończyć tragedią.

7,3 mld zł mieli w 2008 r. wydać Polacy na leki bez recepty według szacunków firmy IMS Health. W 2007 r. wydali 6,3 mld zł

Rada Naukowa Wydziału Farmacji WUM opublikowała ostrzeżenie: „W związku z prowadzoną na niespotykaną dotąd skalę kampanię...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8328

Spis treści

Tu warto studiować

Zamów abonament