Chcesz na Mount Everest, weź pigułkę od bólu głowy
Farmaceuci są oburzeni spotami, które łączą branie leków z uprawianiem sportu. Naukowcy napisali specjalne ostrzeżenie w tej sprawie
Reklam jest coraz więcej: chcesz pokonać wysoką górę – weź proszek od bólu głowy. Chcesz ukończyć maraton – nie poradzisz sobie bez pigułki. Chcesz pobawić się z dziećmi – bez leku nie dasz rady.
– Szczytem wszystkiego jest reklama, w której dziecko prosi o proszek od bólu głowy dla mamy – denerwuje się prof. Marek Naruszewicz, dziekan Wydziału Farmacji Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. – Dzieci nie powinny mieć dostępu do leków. To mogłoby się zakończyć tragedią.
7,3 mld zł mieli w 2008 r. wydać Polacy na leki bez recepty według szacunków firmy IMS Health. W 2007 r. wydali 6,3 mld zł
Rada Naukowa Wydziału Farmacji WUM opublikowała ostrzeżenie: „W związku z prowadzoną na niespotykaną dotąd skalę kampanię...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta