Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Marże pod kontrolą

27 maja 2009 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz Beata Drewnowska Magdalena Kozmana
Pozycja sieci na rynku jest coraz mocniejsza. Dlatego narzucają dostawcom coraz gorsze warunki współpracy, żądają także kolejnych rabatów. Jednak klienci nie odczuwają spadku cen.
źródło: Rzeczpospolita
Pozycja sieci na rynku jest coraz mocniejsza. Dlatego narzucają dostawcom coraz gorsze warunki współpracy, żądają także kolejnych rabatów. Jednak klienci nie odczuwają spadku cen.

Producenci zarabiają coraz mniej, a ceny w sklepach stale rosną. Sieci handlowe żądają od dostawców dodatkowych opłat za wprowadzenie towaru na półki

– Staramy się ustalić, jakie marże sieci handlowe pobierają w innych branżach. Ministerstwo gospodarki wyśle odpowiednie ankiety do przedsiębiorców – mówi Marek Sawicki, minister rolnictwa i rozwoju wsi. Resort chce wprowadzić maksymalny poziom marż w handlu. Dzisiaj sięgają one nawet 50 – 60 proc. Najwyższe występują w przypadku żywności.

„Statystyczne polskie gospodarstwo domowe wydaje na żywność 26 proc. dochodów, a w czasie kryzysu wiele zostało...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8328

Spis treści

Tu warto studiować

Zamów abonament