Czy auto zachęca do poligamii
Kościelni hierarchowie skrytykowali reklamę Renault. Francuska firma zarzuciła im zaś brak poczucia humoru
Szczęśliwy tatuś rozwozi samochodem piątkę dzieci do szkoły, na basen i kurs tańca. Okazuje się jednak, że dzieci pochodzą z dwóch trwających jednocześnie małżeństw, a jedno może być owocem przygody pozamałżeńskiej. „New renault scenic – mamy miejsce dla każdej rodziny!” – głosi komentarz.
Reklama ta oburzyła Kościół. Arcybiskup Bolonii kardynał Carlo Caffarra stwierdził, że „reklamując pojemność samochodu, zareklamowano również poligamię, i to w kraju, w którym monogamia uznana została za bezdyskusyjną wartość. Ale też w kraju, gdzie niestety stworzono wszelkie kulturowe warunki, by poligamię zalegalizować”.
Broniący spotu wskazują, że odzwierciedla on tylko zmiany zachodzące w społeczeństwie i wystarczy sięgnąć po dane Anagrafe (włoski odpowiednik urzędu stanu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta