Zła pogoda zniechęciła do zakupów
Deszczowy i chłodny początek lata zaszkodził szczególnie browarom i Dystrybutorom klimatyzatorów. Firmy, które walczą nie tylko z aurą, ale także ze skutkami kryzysu, liczą, że temperatura wzrośnie. Dzięki temu choć częściowo odrobią straty
Na początku 2009 r. browary szacowały, że sprzedaż piwa może się w tym roku zmniejszyć najwyżej o 4 proc. – Spadek popytu może być głębszy – przyznaje Christopher Barrow, prezes giełdowej grupy Żywiec i szef związku Browary Polskie. Najwięksi producenci piwa zakładają obecnie, że Polacy mogą kupić od 6 do 10 proc. piwa mniej niż w 2008 r. Branża ma za sobą słabe półrocze. Szczególnie nieudany był drugi kwartał. W czerwcu sprzedaż piwa zmniejszyła się o 11 proc., a w całym kwartale o 9,4 proc.
Na wyniki browarów wpływ miały wówczas nie tylko kryzys oraz podwyżka akcyzy, ale także niska temperatura i częste deszcze. – Branża piwna jest bardzo wrażliwa na pogodę, a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta