Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Zła pogoda zniechęciła do zakupów

15 lipca 2009 | Ekonomia | Beata Drewnowska Piotr Mazurkiewicz
Skutki słabej pogody i kryzysu odczuwają m.in. browary. Czarny scenariusz zakłada, że ich sprzedaż spadnie w 2009 r. o 10 proc.
źródło: Rzeczpospolita
Skutki słabej pogody i kryzysu odczuwają m.in. browary. Czarny scenariusz zakłada, że ich sprzedaż spadnie w 2009 r. o 10 proc.

Deszczowy i chłodny początek lata zaszkodził szczególnie browarom i Dystrybutorom klimatyzatorów. Firmy, które walczą nie tylko z aurą, ale także ze skutkami kryzysu, liczą, że temperatura wzrośnie. Dzięki temu choć częściowo odrobią straty

Na początku 2009 r. browary szacowały, że sprzedaż piwa może się w tym roku zmniejszyć najwyżej o 4 proc. – Spadek popytu może być głębszy – przyznaje Christopher Barrow, prezes giełdowej grupy Żywiec i szef związku Browary Polskie. Najwięksi producenci piwa zakładają obecnie, że Polacy mogą kupić od 6 do 10 proc. piwa mniej niż w 2008 r. Branża ma za sobą słabe półrocze. Szczególnie nieudany był drugi kwartał. W czerwcu sprzedaż piwa zmniejszyła się o 11 proc., a w całym kwartale o 9,4 proc.

Na wyniki browarów wpływ miały wówczas nie tylko kryzys oraz podwyżka akcyzy, ale także niska temperatura i częste deszcze. – Branża piwna jest bardzo wrażliwa na pogodę, a...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8370

Spis treści
Zamów abonament