Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kobieca chęć innowacji

15 lipca 2009 | Kariera i Biznes | Aleksandra Fandrejewska
Kobiety zarządzają co piątą firmą. Dla 40 proc. z nich  poczatkiem biznesu była chęć pogodzenia obowiązków  rodzicielskich i zawodowych.
źródło: Rzeczpospolita
Kobiety zarządzają co piątą firmą. Dla 40 proc. z nich poczatkiem biznesu była chęć pogodzenia obowiązków rodzicielskich i zawodowych.

Kobiety – właścicielki firm, mają większe zaufanie do kontrahentów niż panowie – właściciele

Właścicielki firm chętniej też decydują się na innowacyjne inwestycje w czasach kryzysu – wynika z badania PKPP Lewiatan przeprowadzonego wśród małych i średnich firm w Polsce.

– Kobiece firmy to przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa zajmujące się głównie usługami i handlem – mówi Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, ekspert Lewiatana. Według badań kobiety – prowadzące firmy koncentrują się raczej na realizacji krótkoterminowych celów (np. wzroście marży) niż na długoterminowym zwiększaniu udziału w rynku. Być może dlatego mniej chętnie niż mężczyźni panie decydują się na kredyty i zewnętrzne finansowanie (tylko 8 proc.). Za to częściej uważają, że w czasie kryzysu ważne są inwestycje w innowacje i patenty naukowe. Prawie 9 proc. kobiecych firm ma własne patenty.

Brak okładki

Wydanie: 8370

Spis treści
Zamów abonament