Kobieca chęć innowacji
Kobiety – właścicielki firm, mają większe zaufanie do kontrahentów niż panowie – właściciele
Właścicielki firm chętniej też decydują się na innowacyjne inwestycje w czasach kryzysu – wynika z badania PKPP Lewiatan przeprowadzonego wśród małych i średnich firm w Polsce.
– Kobiece firmy to przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa zajmujące się głównie usługami i handlem – mówi Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, ekspert Lewiatana. Według badań kobiety – prowadzące firmy koncentrują się raczej na realizacji krótkoterminowych celów (np. wzroście marży) niż na długoterminowym zwiększaniu udziału w rynku. Być może dlatego mniej chętnie niż mężczyźni panie decydują się na kredyty i zewnętrzne finansowanie (tylko 8 proc.). Za to częściej uważają, że w czasie kryzysu ważne są inwestycje w innowacje i patenty naukowe. Prawie 9 proc. kobiecych firm ma własne patenty.