Browary bronią się przed kryzysem
Pogłębia się spadek sprzedaży. Aby zmniejszyć jego skutki, firmy rewidują politykę cenową. A wicelider rynku, Żywiec, stawia na firmowe piwiarnie – dowiedziała się „Rz”
– W sieci piwiarni wareckich działa obecnie 59 lokali. W sierpniu otworzymy kolejnych pięć, a na koniec roku ich liczba przekroczy 80. Na Euro 2012 chcemy ich mieć co najmniej 150 – zapowiada Sebastian Tołwiński, rzecznik giełdowej grupy Żywiec, wicelidera polskiego rynku piwa. Piwiarnie wareckie to lokale franczyzowe działające pod szyldem marki Warka. Średni koszt otwarcia jednej sięga 450 tys. zł. Większość wydatków bierze na siebie Żywiec.
Firma inwestuje w piwiarnie, mimo że kryzys nie sprzyja zakupom alkoholu w lokalach gastronomicznych (tzw. kanale HoReCa). Piwo jest w nich dwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta