Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sprzedasz taniej, zyskasz klienta i mniej zapłacisz fiskusowi

05 października 2009 | Dobra firma | Krzysztof Rustecki

Sprzedaż za symboliczną złotówkę to jeden ze sposobów na promocję towaru. Jakie są tego skutki w VAT?

Działania promocyjne mogą polegać na znacznym obniżeniu ceny danego towaru. Przepisy nie ograniczają kwoty, do jakiej cena może być obniżona.

Ryzyko, tylko gdy kontrahent jest powiązany

Na ogół nie ma też ryzyka, że organ podatkowy, kontrolując prawidłowość rozliczenia VAT, zakwestionuje tę cenę. Jedynym bowiem przepisem pozwalającym przedstawicielom fiskusa szacować obrót jest art. 32 ustawy o VAT. Organ podatkowy może określić wysokość obrotu na podstawie wartości rynkowej pomniejszonej o kwotę podatku, jeżeli okaże się, że na ustalenie wynagrodzenia z tytułu dostawy towarów lub świadczenia usług miały wpływ powiązania między kontrahentami. Istnieją one, gdy między kontrahentami lub osobami pełniącymi u kontrahentów funkcje zarządzające, nadzorcze lub kontrolne zachodzą powiązania o charakterze rodzinnym lub z tytułu przysposobienia, kapitałowym, majątkowym lub wynikające ze stosunku pracy. Powiązania te występują także, gdy którakolwiek z wymienionych osób łączy funkcje zarządzające, nadzorcze lub kontrolne u kontrahentów.

Zatem dopiero zaistnienie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8439

Spis treści
Zamów abonament