Most Północny bez nadzoru
Od pięciu miesięcy nowa przeprawa powstaje bez opieki inżyniera kontraktu, której wymaga UE. Czy odbije się to na jakości prac?
Wzdłuż 3,4 km budowanej trasy między Wisłostradą i Modlińską w grunt wgryzają się potężne palownice. Trwa wwiercanie 650 pali, na których oprą się przyszłe wiadukty dojazdowe do mostu. Wielka budowa przeprawy przez Wisłę ruszyła 21 kwietnia.
Mocno spóźniony nadzór
Tymczasem dopiero w październiku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał wartą 9,3 mln zł umowę z ZBM Inwestor Zastępczy, któremu powierzył funkcję tzw. inżyniera kontraktu. Ale na budowie jeszcze ZBM nie ma.
Obecności firmy będącej inżynierem kontraktu żąda UE. Ale nawet bez unijnego wymogu jej rola na budowie jest trudna do przecenienia. W imieniu inwestora, w tym przypadku miasta, pilnuje, żeby inwestycja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta