Hummera jednak kupią Chińczycy
General Motors sprzedał markę słynącą z ogromnego zużycia paliwa chińskiemu producentowi maszyn Tengzhong.
Warunki umowy są tajemnicą, ale według nieoficjalnych informacji wartość transakcji to 150 mln dol., trzy razy mniej, niż Amerykanie spodziewali się rok temu.
To kolejna marka z portfolio General Motors, która została sprzedana. Wcześniej stało się tak z Saabem, Oplem, Pontiakiem i Saturnem. Koncern dzięki wdrażanemu po ogłoszeniu upadłości programowi naprawczemu zaczyna powoli wychodzić na prostą i chce się skoncentrować na markach Cadillac, Chevrolet, Buick i GMC.
W rekordowym 2006 r. sprzedało się 71,5 tys. hummerów. Jednak z powodu wzrostu cen paliwa oraz kryzysu na amerykańskim rynku motoryzacyjnym popyt się załamał – po trzech kwartałach 2009 r. nabywców znalazło tylko 8,2 tys. sztuk.