Wywóz śmieci możliwy tylko, gdy mamy konieczne do tego zezwolenia
Do prowadzenia działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych zniechęcić może nie tyle ich przykra woń, co konieczność uzyskania przynajmniej trzech, a czasem nawet czterech decyzji
Wywożący śmieci i zawartość szamb występują o zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych i wywóz nieczystości płynnych w gminach, na terenie których zamierzają prowadzić działalność. Muszą przy tym spełnić nie tylko wymagania ustawy o czystości i porządku w gminach (DzU z 2005 r. nr 236, poz. 2008 ze zm.), ale i gminne przepisy, niekiedy bardziej uciążliwe dla firm niż ustawowe. Te wymagania określa od 1 sierpnia 2009 r. rada gminy (wcześniej robił to wójt, burmistrz lub prezydent miasta).
Ale uwaga. Gminne jednostki organizacyjne, które w swojej gminie zajmują się odbieraniem odpadów od mieszkańców, nie muszą uzyskiwać tego zezwolenia. Zwolnienie wynika z art. 7 ust. 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Jednak i one muszą spełniać warunki wymagane przy udzielaniu zezwoleń. Muszą też mieć zezwolenia wymagane przez ustawę o odpadach (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 39, poz. 251 ze zm.).
Gmina wydaje zezwolenie w formie decyzji administracyjnej. Jest ono ważne nie dłużej niż dziesięć lat.
Na transport i zbieranie...
Samo gminne zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych to za mało, żeby przedsiębiorca zgodnie z prawem mógł rozpocząć zbieranie odpadów komunalnych (jeżeli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta