Przedsiębiorcy coraz bardziej lubiani
Wyraźna zmiana postrzegania prywatnego biznesu przez Polaków. Przedsiębiorców uważamy za osoby zamożne i pożyteczne dla społeczeństwa. Choć nie mówimy już o „prywaciarzach” i „badylarzach”, wizerunek nie jest jeszcze idealny
Pozytywne zmiany wizerunku dotyczą przede wszystkim zaangażowania w pracę i uczciwości – wynika z badań GfK Polonia dla ”Rz”. Dziś zdecydowana większość Polaków uważa, że biznesmeni pracują więcej niż inni. Przed trzema laty (poprzednie badania ”Rz”) takie zdanie miała niewiele ponad połowa badanych. Co ciekawe, ci przedsiębiorcy, o których często piszą media, nie cieszą się tak wysokim zaufaniem społecznym jak ”zwykli” menedżerowie i przedsiębiorcy.
Akceptujemy transformację
– To bardzo pozytywne zmiany – mówi Jacek Kucharczyk, prezes Instytutu Spraw Publicznych (ISP). – Razem z innymi badaniami pokazują, że Polacy zaakceptowali przejście z gospodarki socjalistycznej do wolnorynkowej, a nawet, że ten etap transformacji został już zamknięty – dodaje.
Zdaniem Kucharczyka przedsiębiorca stracił wizerunek kapitalisty wyzyskiwacza, jednak jego obraz nie jest idealny....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

