Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Świąteczny bojkot

21 listopada 2009 | Druga strona | Ewa Czaczkowska kai

Największa w USA chrześcijańska organizacja American Family Association (AFA) ogłosiła bojkot firmy odzieżowej Gap, która lekceważy religijny wymiar Bożego Narodzenia

– W te święta miliony Amerykanów obdarowują się prezentami „na cześć Tego, który oddał siebie samego” – przypomina szef AFA Tim Wildmon.

Organizacja liczy 2,3 mln osób, a jej akcja potrwa dwa miesiące. Inne stwowarzyszenie – Liberty Counsel – wzywa do bojkotu sklepów, które rezygnują z chrześcijańskiej symboliki świąt.

Czy w Polsce mogłaby się powieść taka akcja? – Nie, gdyż nie mamy jeszcze tak silnego społeczeństwa obywatelskiego. U nas bojkot może się udać tylko w społeczności lokalnej – mówi Rafał Porzeziński, rzecznik stowarzyszenia Twoja Sprawa, które spowodowało wycofanie pornografii z kiosków w podwarszawskim Józefowie. I dodaje, że skuteczniejszym środkiem jest nacisk na reklamodawców.

Brak okładki

Wydanie: 8479

Spis treści

Styl życia

Zamów abonament