Więcej konkurencji w prądzie
W polskiej energetyce zaczęła się walkao klientów biznesowych. Producenci prądu próbują przyciągnąć ich lepszą obsługą i dłuższymi terminami płatności, ale do prawdziwej konkurencji jeszcze daleko
Gdańska Energa, która obsługuje klientów w północnej i centralnej Polsce, postanowiła zdobyć nowych odbiorców w innych regionach. Organizuje spotkania z przedsiębiorcami w różnych miastach, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Katowicach. – Postanowiliśmy wyjść do klientów i powiedzieć im, jak mogą oszczędzić, zmieniając sprzedawcę energii – mówi Ireneusz Kulka, wiceszef Energi-Obrót.
Energa nie może zaoferować cen niższych niż jej konkurenci, bo ma niewielkie moce wytwórcze. – Możemy za to pomóc przedsiębiorcom obniżyć wydatki dzięki ograniczeniu zużycia – dodaje wiceprezes Kulka. – Dużym zainteresowaniem cieszą się np. audyty energetyczne i niestandardowe produkty z odroczonym terminem płatności lub gwarancję niezmienionej ceny przy zawarciu umowy na dłuższy okres.
Wysyp ofert
Strategia gdańskiej firmy nie jest odosobniona. Potentaci na rynku przedstawiają odbiorcom podobne propozycje. Największa w kraju Polska Grupa Energetyczna proponuje swoim nowym klientom cenę i opłaty stałe na niezmienionym poziomie do końca 2010 r. W drugim co do wielkości holdingu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta