Za pomyłkę urzędnika odpowiada sam podatnik
Ustna informacja uzyskana w urzędzie skarbowym lub na infolinii KIP nie wystarczy, by prawidłowo wywiązać się z obowiązku podatkowego
Wiele mówi się o przyjaznych urzędach skarbowych i traktowaniu podatnika jak klienta. W dobie punktów informacyjnych w urzędach skarbowych i infolinii podatkowej wciąż jednak są osoby, którym fiskus odmówił udzielenia najprostszych informacji.
Na bakier z etyką
„Nie powiem, bo nie” usłyszała pani, która rozpoczynała działalność gospodarczą w Warszawie i chciała wiedzieć, jaki formularz ma złożyć w urzędzie skarbowym. Z kolei „wiem, ale nie mogę powiedzieć” oznajmiła urzędniczka osobie w jednym z US w centralnej Polsce, gdy ta chciała ustalić, jaką wartość mieszkania otrzymanego w
spadku ma opodatkować, skoro ceny podobnych lokali w kilku agencjach nieruchomości w mieście różnią się od siebie.
Niestety, nie ma przepisu, który określałby, jakich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta